środa, 21 sierpnia 2013

Makaron z cukinii

Kolejna wariacja dla cukiniożerców. Cukinia jako spaghetti. Niestety nie miałam takiej specjalnej szatkownicy i kroiłam wszystko nożem - nie wyszło cieniutko i równo.
Z tych składników, które użyłam wyszły mi 2 porcje.

Cukiniowy makaron zrobiłam z:
2,5 szt. młodej cukinii ugotowałam krótko w osolonej wodzie i odcedziłam. Trzeba uważać, żeby nie rozgotować.

Sos to:
1 cebula
4 pieczarki
kilka pomidorów suszonych z oleju
2 łyżki pesto bazyliowego
1 mały jogurt naturalny wymieszany z czubatą łyżką mascarpone
sól, pieprz, czosnek granulowany.

Podsmażyłam cebulę, dodałam pieczarki, dusiłam do miękkości. Potem pokrojone pomidory, pesto. Na końcu jogurt z sosem. Wymieszać i jeszcze tak kilka minut.

Posypałam sobie usmażonymi kawałeczkami szynki udającej parmeńską ;) i prażonymi ziarenkami.
Najwięcej czasu zajęło mi krojenie cukinii, na szczęście palce całe.







1 komentarz: