sobota, 24 sierpnia 2013

tarta pomidorowa z ricottą.

W ten sposób spożytkowałam nadmiar pomidorów, które zerwałam z krzaków będąc w odwiedzinach u rodziców.

Ciasto:
1,5 szkl. mąki pełnoziarnistej
pół kubeczka jogurtu naturalnego
1 jajko
trochę soli

Zagniatamy, na 30 min do lodówki. Po rozwałkowaniu podziurkowałam widecem. Piekłam 10 minut w 180 st.

Nadzienie:
1 ricotta
3 jajka
garść pociętej świeżej bazylii
łyżeczka soli
łyżeczka czosnku granulowanego - świeży mi wykiełkował
drugie pół jogurtu, który został po dodaniu go do ciasta

Na wierzch pomidory.

Piekłam 30 min, w 180 stopniach.

Uwaga, jedząc i źle ugryząc pomidor może wystrzelić i oblać swym sokiem.



 
 

2 komentarze:

  1. uwielbiam takie tarty <3 pięknie wyglądają te pomidorki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała tarta! Zapraszam do mojej akcji Warzywa psiankowate 2013.

    OdpowiedzUsuń