czwartek, 29 sierpnia 2013

ciastka na maśle orzechowym

Długo myślałam nad tym, czym można zastąpić masło w przepisach na ciastka owsiane. Nie chciałam robić z olejem. Postanowiłam spróbować z masłem orzechowym.

1 szklanka mąki pełnoziarnistej
4 łyżki płatków owsianych
2 łyżki cukru brązowego
3 łyżki ksylitolu
3 łyżki sezamu
3 żółtka (użyłam dlatego, że zostały mi z bezy)
4 łyżki masła orzechowego
1 jajko

Zagniotłam to w robocie kuchennym, a właściwie wymieszałam i taką lekko zbitą masę zagniotłam w kulkę. Włożyłam na 20 minut do zamrażarki (tak to się pisze?).

Ciasto podzieliłam na 3 części i wałkowałam (ja mam silikonową stolnicę) podsypane mąką, na górze przez folię do żywności. Wyszło mi tych ciasteczek na całą wielkość blachy piekarnika. Przed pieczeniem zrobiłam na nich dziurki widelcem.

Pieczemy w 180 stopniach do zrumienienia - ok. 10 min. Te troszkę mocniej spiekłam przez nieuwagę.






4 komentarze: