wtorek, 22 października 2013

cytrynowo-imbirowe ciasto z ciecierzycy

Szybkie, smaczne, pachnące, wilgotne, fit - tak można zdefiniować to ciasto. Znacznie lepsze od fasolowego.

Składniki na małą keksówkę:

1 puszka odsączonej ciecierzycy
3 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka imbiru
sok z połówki cytryny
starta skórka z całej cytryny
6 łyżek syropu z agawy
4 łyżki mleka w proszku

Składniki wrzucamy do blendera, miksujemy. Ciasto ma konsystencję takiego jak naleśnikowe. Pieczemy 30-40 minut w 180 stopniach.

Muszę spróbować jeszcze coś z soczewicy w takim wydaniu.





8 komentarzy:

  1. Zrobiłam wczoraj. Zamiast syropu z agawy dałam 2 łyżki ksylitolu, a zamiast mleka w proszku - serwatkę w proszku (czyli to, co miałam w domu:)) Jest przepyszne, lekkie, miękkie, cytrynowe.... Mój syn nie mógł uwierzyć, że to z cieciorki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio rozdzielam jajka i z białek ubijam pianę - wychodzi biszkopt! :) Jak myślisz, czy z fasoli adzuki tez by wyszło takie dobre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam rozumieć, że jak zmienię w tym przepisie sposób dodania jajek to wyjdzie pyszny biszkopt? Niestety nie miałam jeszcze przyjemności spróbowania tej fasolki więc nie mogę się wypowiedzieć ;) Ale w końcu to fasola, po zblendowaniu wyjdzie chyba taka sama papka jak każda inna. Jak zrobisz koniecznie daj znać. Pozdrawiam,

      Usuń
  3. Zapomniałam, że miałam zrobić z fasoli :) Wczoraj upiekłam znowu cieciorkowe (jestem uzależniona;), ale następnym razem zaszaleję z fasolą.
    Białka ubijam na sztywno i na końcu masę cieciorkową zblendowaną ze wszystkimi innymi składnikami ostrożnie łączę z białkami i przekładam do foremki. Naprawdę wychodzi biszkopt!

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam.

    Czy można zastępić czymś mleko w proszku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie znam zamiennika. wypieki z fasoli też mają mleko w proszku. Pozdrawiam

      Usuń