środa, 2 października 2013

ciasto gruszkowo-jabłkowe z orzechami

Robi się je szybko, jest wilgotne z bogatym nadzieniem w każdym kawałku. Do odmierzania użyłam miarki 100 ml.

Najpierw pokroiłam składniki, które dodałam do ciasta:

garść orzechów włoskich
garść migdałów
garść suszonych moreli
garść jagód goi - tych nie kroiłam
(bakalie wymieszałam z łyżką mąki pełnoziarnistej).

1 średnie jabłko
2 małe gruszki

Dodatkowo jeszcze 1 mała gruszka i 1 średnie jabłko - potrzebne będzie na wierzch ciasta.

Teraz ciasto:
4 jajka
100 ml ksylitolu
pół małego kubeczka jogurtu naturalnego
1/3 szklanki oleju
1 rozgnieciony banan
300 ml mąki pełnoziarnistej
łyżeczka sody i proszku do pieczenia
2 łyżeczki cynamonu.

Jajka miksujemy z ksylitolem, potem dodajemy rozgniecionego banana, jogurt olej i dalej miksujemy. Stopniowo dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem, sodą i cynamonem. Po wymieszaniu składników dodajemy bakalie i pokrojone owoce i mieszamy łyżką by się połączyły z ciastem.

Na wierzch posypujemy kosteczką jabłkowo gruszkową i mocno posypujemy cynamonem. Piekłam 40 min. w 180 stopniach.

 
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz