piątek, 20 czerwca 2014

owocowy koktajl z nasionami chia

Właśnie wróciłam z targowiska obkupiona w letnie owoce: maliny, truskawki, jagody, porzeczkę czerwoną i agrest.

Co to ta Chia tajemnicza?? Są to nasiona szałwii hiszpańskiej, które mają właściwości żelujące. Bogata w kwasy tłuszczowe omega 3, dodatkowo 20% białka, 34% tłuszczu, 25% błonnika pokarmowego. Są bezglutenowe. Kto chce spróbować to ja swoją pierwszą paczuszkę kupiłam na Allegro. Teraz już wiem, że będzie to mój stały domownik w kuchni.

Namoczone nasionka dają uczucie sytości i nawilżają nasz organizm (ale się rozpisałam jak nigdy).

2,5 łyżki zalewamy szklanką mleka i odstawiamy na noc do lodówki. Po 15 minutach proszę zamieszać. Rano pojawią się bezbarwne kuleczki przypominające pestki winogron (to moje skojarzenie).

Owoce blendujemy z dodatkiem ksylitolu i mieszamy z nasionami i mlekiem (to już łyżką, można nie słodzić wcale albo wybrać to co się ma).  Wyszły mi 2 takie szklanki.

Zdrówko!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz