czwartek, 16 sierpnia 2012

pieczona pierś z kremowym kuskusem

Nie miałam pomysłu jak ją zjeść. Padło na piekarnik bo szybko i smacznie.

2 piersi z kurczaka pokrojone na 4 kawałki + 2 odcięte polędwiczki

marynata:
4 łyżki oleju
1 łyżka sosu sojowego
1 łyżka octu balsamicznego
1 łyżeczka papryki
1 łyżeczka kuminu
1 łyczeczka przyprawy arabskiej
świeżo zmielony pieprz - nie dużo
trochę soli

większe kawałki piersi ponacinałam. Wszystko zalałam marynatą wieczorem i czekało na mnie w lodówce aż do 17, kiedy wróciłam z pracy.

Upiekłam w piekarniku 200 stopni - 30 min.

W międzyczasie robiłam kuskus

1/3 szklanki suchego kuskusu i pół łyżeczki soli zalałam wrzątkiem i odczekałam aż napęcznieje.

Na patelni udusiłam 1 małą cebulę - wykorzystałam resztkę marynaty, potem dolałam olej. Dorzuciłam 2 garście szpinaku baby i ząbek wyciśniętego czosnku. Kiedy szpinak się skurczył dodałam kuskus i 3 łyżki serka kremowego. Dolałam niewielką ilość wody, żeby łatwiej się rozpuścił.

Zrobiłam 2 piramidki z silikonowej foremki muffinkowej.

Wygląda to tak,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz