sobota, 13 kwietnia 2013

ciasto szpinakowe - bez mąki

Podejście bardzo eksperymentalne. Chciałam zrobić sobie taki spód jak w mlecznej kanapce (oczywiście na słono i bez karobu). Wylałam ciasto do tortownicy i nie podpiekłam go w obawie, że się spali. Tym samym siła wyporu masy szpinakowej wyparła ciasto na boki. Po upieczeniu okazało się, że jednak coś ciasta na spodzie jest i daje się trzymać je w ręku.

A oprócz ciasta potrzebne.

1 paczka szpinaku - u mnie mrożony
1 kubeczek ricotty
2 ząbki czosnku
1 jogurt naturalny
sól, pieprz
3 jajka

Szpinak podsmażyłam z czosnkiem, aż odparowała się woda. Dodałam ricottę, jogurt, rozbełtane jajka, sól, pieprz. Wylałam na surowy spód (następnym razem podpiekę chwilkę). Piekłam ok. 25 min w 180 stopniach.

P.S miałam trochę duszonych pieczarek z cebulą to dodałam do masy szpinakowej.

Generalnie dobre i zdrowe ;)

3 komentarze: