wtorek, 16 kwietnia 2013

muffinki z mąki owsianej z budyniem

Pokombinowałam i wyszło coś dobrego: owsiane babeczki o smaku mandarynkowym z budyniem i glazurą serkową.

Składniki suche:
2 szklanki płatków owsianych górskich zmielonych na mąkę
0,5 szklanki całych płatków
1 łyżeczka proszku do pieczenia, sody i cynamonu
5-6 łyżek ksylitolu

Składniki mokre:
szklanka maślanki
1 jajko
1/4 szklanki oleju
wyciśnięty sok z dużej mandarynki

budyń bez cukru schłodzony w lodówce - ugotowany wg. przepisu i posłodzony (nie białym cukrem). Połowę zjadłam a drugą połowę użyłam do babeczek.

Łączymy składniki suche z mokrymi. Powstanie ciasto średnio gęste. Wykładamy po 1 łyżce do papilotki. Na to 1 łyżeczka budyniu następnie dopełniamy resztą ciasta. Piecze się je 25-30 min. w 180 stopniach.

Polewa to:
ok. 200 gram białego sera (president 0% tłuszczu coś ala kanapkowy - kupiłam go w biedronie). Słodzimy ksylitolem wg. uznania, mieszamy całość. Dodajemy rozpuszczoną żelatynę ->

1 łyżeczka żelatyny rozpuszczona w małej ilości wody, po napęcznieniu podgrzałam ją chwilkę w mikrofalówce, żeby się stopiła.

Posmarowałam babeczki i zrobiłam wzorki widelcem. Posypałam lekko skórką pomarańczową.

Smacznego!



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz